Tuesday, October 5, 2010

Uji kelajuan muat turun sekarang -- (test your download speed now) --

Setiap kali saya mengunakan kemudahan internet, saya akan selalu uji dahulu kelajuan muat turunnya.... ini penting untuk saya tau kelajuan sebenar supaya saya tidak menganggu penguna yang lain dengan pengunaan trafik yang agak tinggi terutamanya di kawasan internet tanpa wayar percuma.

Caranya mudah kerana semuanya tersedia di internet (online).
Cuma klik alamat rangkaian (link) dibawah dan tengok keputusannya....
Selamat Mencuba.....

Link 1 - Speedtest

Link 2 - Streamyx Speedometer

Link 3 - P1 Speedometer


Gambar rujukan untuk link 1:











Gambar rujukan untuk link 2:













Gambar rujukan untuk link 3:

















P/s: Sila rujuk gambar diatas... untuk pengetahuan saudara/i sekalian, saya buat percubaan dari sumber yang sama tetapi keputusannya berlainan.... jadi, tepuk dada tanyalah selera... untuk pilihan saya ialah link yang pertama. Sekian...

Rgds,
- AJ -

No comments:

Post a Comment